SmartPhonePolis Logo

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hier vind je de meest gestelde vragen over onze telefoonverzekeringen. Klik op een vraag om naar het antwoord te gaan:

Hoe activeer ik mijn verzekering?
Om de verzekeringsdekking direct te activeren, verzoeken we je de WERTGARANTIE-app te downloaden op de te verzekeren smartphone. Gebruik hiervoor uitsluitend de te verzekeren smartphone, omdat de dekking anders niet tot stand komt. Open de WERTGARANTIE-app na het downloaden op je smartphone en klik op ‘Verzekering nu activeren!’. Voer de activeringscode in die je per e-mail hebt ontvangen en volg de aanwijzingen op het beeldscherm. De verzekeringsdekking van WERTGARANTIE gaat direct in na de bevestiging. Aansluitend ontvang je het bewijs van verzekering per e-mail.

Kan ik ook toestellen die in het buitenland gekocht zijn bij jullie verzekeren?
Je kunt enkel toestellen bij ons verzekeren die in Nederland gekocht zijn.

Wanneer incasseren jullie de maandelijkse premie?
Wij incasseren altijd per 1ste of 15de van de maand.

Wat is het eigen risico?
Het eigen risico bedraagt € 50,- per ingediende schade.

Hoe kan ik mijn gegevens bij jullie wijzigen?
Je kunt direct via ons klantenportaal my.wertgarantie.com/nl je persoonlijke gegevens en bankgegevens wijzigen. Hiervoor dien je je van tevoren te registreren en/of in te loggen.

Hoe kan ik mijn verzekering overzetten op een ander toestel?
Ga naar my.wertgarantie.com/nl en nadien je geregistreerd en ingelogd bent, kun je onder ‘Contractcentrum’ je contract(en) bekijken en wijzigen op een ander toestel.

Waarom kan ik niet in het klantenportaal inloggen?
Om je te kunnen inloggen in het klantenportaal, dien je je van tevoren te registreren. Mocht het dan nog steeds niet lukken, neem dan contact met ons op.

Hoe meld ik een schade?
Klik op ‘Schade / diefstal melden’ rechtsboven op deze pagina of ga direct naar my.wertgarantie.com/nl om naar het klantenportaal te gaan. Via ons klantenportaal kun je de schade melden. Om in te kunnen loggen, moet je je van tevoren registreren. Dit kan met je e-mail en contractnummer of met machtigingsnummer en contractnummer. Als je al geregistreerd bent, dan kun je je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen, klik je op ‘Schademeldingen’ (boven in het overzicht), en vervolgens op schade melden. Selecteer nu het verzekerde toestel waarvan je de schademelding wenst te maken en bevestig de getoonde aanwijzing door het vakje aan te vinden. Daarna klik je op schade melden.

Ik wil een schade melden en heb geen aankoopbon, wat nu?
Je kunt ook een leverbon of contractoverzicht met IMEI uploaden. Alternatief kun je de aankoopbon aanvragen bij de fabrikant of bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn reparatie?
Onze partners van de Repair Centers testen na reparatie of het toestel naar behoren functioneert. Helaas kan het zijn dat je na ontvangst van je gerepareerde toestel merkt dat er nog iets niet juist is. Indien dit gebeurt, meld je een reclamatie via het klantenportaal. Klik hiervoor op ‘Schademeldingen’ en vervolgens op ‘Schade melden’. Klik vervolgens op de reeds uitgevoerde schade en klik rechtsonder op ‘Reclamatie’. In sommige gevallen staat er geen ‘Reclamatie’, maar ‘Schade melden’. Als je de reclamatie binnen 30 dagen meldt, zal het systeem automatisch navragen of dit een reclamatie betreft.

Hoe meld ik een diefstal?
Klik op ‘Schade /diefstal melden’ rechtsboven op deze pagina of ga direct naar my.wertgarantie.com/nl om naar het klantenportaal te gaan. Via ons klantenportaal kun je de diefstal melden. Om in te kunnen loggen, moet je je van tevoren registreren. Dit kan met je e-mail en contractnummer of met machtigingsnummer en contractnummer. Als je al geregistreerd bent, dan kun je je inloggen met het e-mailadres en wachtwoord. Na het inloggen, klik je op ‘Schademeldingen’ (boven in het overzicht), en vervolgens op diefstal melden. Selecteer nu het verzekerde toestel waarvan je de diefstalmelding wenst te maken en bevestig de getoonde aanwijzing door het vakje aan te vinden. Daarna klik je op diefstal melden. Voor een diefstalmelding hebben wij de volgende documenten nodig:

  • Het door de politie opgestelde Proces-Verbaal van jouw diefstalclaim. Bij aangiften via het internet dien je er wel op te letten dat de bevestiging van aangifte, die je hier onmiddellijk ontvangt, geen geldig bewijs is. Je dient ons het volledige Proces-Verbaal te versturen. Dit document ontvang je uiterlijk 5 dagen na aangifte van de politie per e-mail of per post, afhankelijk van de keuze die je tijdens de aangifte hebt gemaakt. Het proces verbaal dient ook duidelijk de gegevens en het IMEI-nummer van het verzekerde toestel te bevatten, zodat duidelijk blijkt dat het hier om jouw verzekerde toestel gaat.
  • Een bewijs van blokkering van jouw simkaart, die je bij je provider kunt opvragen. Indien dit niet mogelijk is, kun je ons ook de bestelbon of factuur van je nieuwe simkaart toesturen.
  • Kopie factuur/leverbon voorzien van IMEI-nummer.
  • Uitgebreide beschrijving van het incident.

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?
Via het klantenportaal kun je onder ‘Contractcentrum’ je contract opzeggen.